10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم

اگر می‌خواهید وب‌سایتی ایجاد کنید که بینندگان احساس قدرت و آرزو کنند، یا هویتی را به تصویر بکشید که اعتماد و وفاداری به برند را برانگیزد، این پالت‌های رنگی روان‌شناختی به شما کمک می‌کنند تا به چیزی بیش از زیبایی‌شناسی جذاب دست پیدا کنید. 

پالت‌های زیر فرمول‌های برنده رنگ‌های روان‌شناختی را با هم ترکیب می‌کنند تا به شما کمک کنند به هدف خود دست یابید – یک پالت سبز رنگ، مسیری نوآورانه را ایجاد می‌کند، یک پالت زرد که پیام‌های مقرون به صرفه را با خوش‌بینی و تقویت‌کننده خلق و خوی ترکیب می‌کند.

در اینجا ده پالت رنگ روانشناختی را برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم کشف کنید:

پالت 1: “من با معمول تفاوت دارم”

این پالت برای افراد و مشاغلی است که می‌خواهند معماگونه و متفاوت به نظر برسند. اگر می‌خواهید تصویرسازی یا برندی ایجاد کنید که بیانگر حس منحصر به فرد بودن باشد، این طرح آبی و قرمز به شما کمک می‌کند تا خود را از جمعیت متمایز کنید.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

این نوع پالت برای مشاغلی که به خدمات نوآورانه یا تفکر تازه و همچنین به خود متکی هستند، مانند آژانس‌های خلاق، سازمان‌های علمی یا شیوه‌های مهندسی، مناسب می‌باشد. 

با استفاده از روانشناسی رنگ در این پالت می‌توانیم بی‌حالی تیره را با پرخاشگری قرمز متعادل کنیم. سبزآبی نیز یک رنگ انتقالی است، نه سبز و نه آبی ، که به آن فضایی از ابهام و رمز و راز می‌بخشد. نتیجه طرحی است که بهترینِ هر دو رنگ را به نمایش می‌گذارد و رنگ سبز آبی که به عنوان یک پوشش عمیق و مرموز به رنگ قرمز عمل می‌کند.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 2: “مرا جدی بگیر”

این پالت با ترکیب رنگ‌های سبز تیره و صورتی تیره با خاکستری و کرم، دوست‌دار شرکت‌هایی است که حال و هوای سنتی سبز تیره را با صورتی تازه و جوان متعادل می‌کند و آن را به یاد ماندنی می‌سازد تا خفه‌کننده.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

سبز تیره اغلب از نظر روانی با جاه طلبی و سلیقه خوب همراه است، به همین دلیل است که اغلب برای موسسات مالی و باشگاه‌های سنتی مردان استفاده می‌شود. صورتی به کار رفته در این پالت دارای ته رنگ خاکستری است که باعث می شود نسبت به صورتی‌های روشن تر، محافظه کارتر به نظر برسد. 

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که دیدگاه شما در آن جلسه مهم شنیده می‌شود، یا می‌خواهید لحن رسمی و جدی در طراحی‌های خود ایجاد کنید، این پالت معتبر این کار را انجام می‌دهد.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 3: “من با وجدان هستم”

این پالت با تم پایدار ترکیبی از رنگ‌های آسمان و زمین است که تفکر آسمان آبی را با ثبات زمین متعادل می‌کند. چشم انسان به این نوع رنگ‌ها در محیط طبیعی عادت کرده است، بنابراین آنها را به طور ذاتی تسکین دهنده و آرامش‌بخش می‌دانیم.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

رنگ‌های زمینی حاوی درجات مختلف قهوه‌ای هستند که در صورت استفاده انحصاری کمی کدر به نظر می‌رسند. با این حال، طراوت رنگ آبی فوم دریایی رنگ‌های خنثی را زنده می‌کند و در نتیجه پالتی پایدارتر و فراگیرتر به نظر می‌رسد. 

در حالی که این پالت برای عکاسی با مضمون محیطی یا مارک تجاری سازگاری طبیعی دارد، اما می‌توان از آن برای هر طرحی که نیاز به خلق و خوی صادقانه و با وجدان دارد استفاده کرد. بسته بندی سبک زندگی، محصولات غذایی ارگانیک یا مد پایدار ، همگی این پالت را راهی موثر برای انتقال ارزش‌های تجاری وجدانی به مشتریان می‌دانند. 

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 4: “کسب و کار من موفق و پیشرو است”

این پالت مناسب برای هویت‌ برند آژانس‌ها یا شرکت‌هایی است که باید به آنها بگوید که در تجارت جدی هستند، اما همچنین چابک، پرانرژی و سریع هستند.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

آبی دریایی، رنگ شرکتی و جدی است و با روشنفکری و محافظه‌کاری ارتباطی دیرینه دارد (دانشگاه‌ها و شرکت‌های قانونی بیشتر از هر رنگ دیگری در برند خود استفاده می‌کنند). در همین حال نارنجی پر نشاط و پرانرژی است.

می‌توانید با استفاده از رنگ آبی نیلی پررنگ‌تر و قرمز، دو تغییر در تم سرمه‌ای و نارنجی که جلوه‌ای زیبا ایجاد می‌کنند، طرح جدی‌تر و جدی‌ بودنتان را زنده‌تر و امروزی‌تر کنید. 

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 5: “اجازه دهید توجه شما را جلب کنم”

گاهی اوقات، جلب توجه چشم‌های پریشان بیش از هر چیز دیگری مهم است. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، بروشورها یا بنرهای وب سایت همگی باید از رنگ‌هایی استفاده کنند که جلوه چشم‌نوازی داشته باشند. 

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

ترکیب زرد و سیاه، رنگ زنبورها و علائم خطر را منتقل می‌کنند. در نتیجه، ما به طور غریزی به رنگ زرد و سیاه با درجه بالایی از هوشیاری پاسخ می‌دهیم. برای برندهایی که به دنبال مهار این واکنش روانی اولیه هستند، رنگ زرد و مشکی انتخاب طبیعی خواهد بود. با این حال، ارتباط منفی زرد و سیاه را می توان با ترکیب زرد و خاکستری زغالی تغییر داد. 

رنگ قهوه‌ای کاغذ کرافت، شور و نشاط زرد را بیشتر می‌کند و در نتیجه پالتی ایجاد می‌کند که توجه را به خود جلب می‌کند، اما به طور همزمان، کیفیتی جذاب و آرام‌بخش دارد.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 6: “من همیشه به روی ایده‌های جدید باز هستم”

شاید هیچ دو رنگی وجود نداشته باشد که بیشتر از صورتی و قرمز به هم مرتبط باشند، اما از نظر روانی متمایزتر باشند. در حالی که صورتی لطیف و زنانه است، قرمز متضاد و مردانه است. صورتی عموماً از نظر عاطفی به عنوان یک رنگ مثبت تلقی می‌شود که احساسات باز بودن و مهربانی را بر می‌انگیزد، در حالی که قرمز قاطعانه و با اعتماد به نفس غیر قابل عذرخواهی است.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

این پالت شخصیت‌های متضاد صورتی و قرمز را در بر می‌گیرد و پالتی را ایجاد می‌کند که پذیرا و پویا است و به طراحان و برندها کمک می‌کند تا حس تعامل پر جنب و جوش و گشودگی به ایده‌های جدید را منتقل کنند. نه مردانه و نه زنانه، این طرح یک پالت مناسب برای همه است و می تواند برای طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و صنایع اعمال شود. از آنجایی که قرمز و صورتی رنگ‌های گرم و خونگرمی هستند، معرفی رنگ آبی عمیق و جوهری یک عنصر آرامش‌بخش را به ارمغان می‌آورد.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 7: “من خوشحالم!”

پس از سال 1401، هیچ احساسی بالاتر از شادی محض و بدون تقلب وجود ندارد. چه در عکاسی ، تصویرسازی یا طراحی برند استفاده شود. این طرح چند رنگ میانبر روانشناختی و مثبت گرایی را نشان می‌دهد.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

بنابراین، چرا طرح‌های رنگارنگ و روشن باعث می‌شوند که فورا احساس سرحالی کنیم؟ برخی از مطالعات علمی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض رنگ‌های روشن دوپامین را در مغز آزاد می‌کند، یک انتقال دهنده عصبی که در احساس لذت ما نقش دارد. یک مطالعه نشان داد که سبز روشن به ویژه در افزایش غلظت دوپامین موثر است.

با استفاده از اصطلاح “پوشش دوپامین” – و به طور فزاینده‌ای به عنوان روشی برای مبارزه با بلوز توسط طنزپردازان باهوش استفاده می‌شود – در سال 1402 زمان مناسبی برای طراحان است که از این روش پیروی کنند. این پالت چهار رنگ روشن که خلق و خو را تقویت می‌کند – صورتی شاد، قرمز مطمئن، زرد آفتابی و سبز چمن تازه – تا یک تونیک رنگ برای زمان‌های پس از همه‌گیری ایجاد کند.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 8: “من گران هستم.”

برای برندسازی آرمانی، عکاسی از رویدادها، یا طراحی داخلی که نیاز به لمس لوکس دارد، این پالت رده بالا به شما کمک می‌کند تا طرح شما را در بالاترین سطح قیمت قرار دهد.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

بنفش پیوندی تاریخی با خانواده سلطنتی دارد که به استفاده از بنفش گران قیمت به عنوان رنگ برای لباس‌های نخبگان بر می‌گردد. سبز زمردی از نظر روانی با کیفیت گران قیمت، سبز (رنگ پول، طمع و حسادت) در هم آمیخته است و همچنین به طور مناسب با جواهر گرانبهایی به همین نام مرتبط است. طلای متالیک – رنگی که از لحاظ تاریخی قوی‌ترین رنگ با ثروت است – را در این ترکیب بیندازید و یک پالت مجلل برای ارتقاء هر طرحی خواهید داشت.

و واقعاً می‌توانید هر طراحی را ارتقا دهید. طیف وسیعی از برندهای اغلب نامتعارف به رنگ‌های بنفش، آلویی، زمردی یا طلایی روی می‌آورند تا محصولات خود را مجلل جلوه دهند. نمونه‌ای در این زمینه: بنفش و طلایی بسیار مجلل ظروف تزئینی.

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 9: “من مقرون به صرفه هستم (و همچنین سرگرم کننده!)”

به هر فرودگاهی بروید و متوجه تفاوت فوری در طرح‌های رنگی استفاده شده توسط خطوط هوایی در برند و علائم خود خواهید شد. در یک انتهای سالن عزیمت دریایی از آبی سرمه‌ای و قرمز تیره است که نشان دهنده ناوهای هوایی لوکس است. در همین حال، رنگ‌های نارنجی و زرد در انتهای دیگر، خطوط هوایی غالب است. 

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

ما از نظر روانشناسی رنگ نارنجی را با ارزش مرتبط می‌دانیم، که آن را به پرکاربردترین رنگ برندهایی با قیمت مناسب تبدیل می‌کند. زرد در رده دوم قرار دارد و صورتی جوان و سبز لیمویی شاداب نیز رنگ‌هایی مناسب برای برندهایی هستند که به‌ویژه برای خانواده‌ها جذاب و دلپذیر به نظر می‌رسند.

تصادفی نیست این رنگ‌های مرکباتی تداعی‌کننده نور خورشید و ماه‌های تابستان هستند . این رنگ‌ها به طرح‌ها با انرژی و خوش‌بینی آغشته می‌شوند و به بینندگان کمک می‌کنند تا هیجان‌زده و سرشار از پتانسیل باشند. 

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

پالت 10: “من مبهم و خلاق هستم”

رنگ‌های انتقالی بین دو رنگ اصلی یا ثانویه در طیف قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، اگر پالت 1 (بالا) را به خاطر بیاورید، یک رنگ انتقالی بین سبز و آبی است. چشم انسان نمی‌تواند این رنگ‌های انتقالی را به‌خوبی دسته‌بندی کند و کیفیتی مبهم‌تر و روان‌تر به آنها بدهد. آنها می‌توانند عمق بیشتری داشته باشند یا نسبت به رنگ‌های دیگر جالب‌تر به نظر برسند، که آنها را برای پالت‌های خلاقانه و منحصر به فرد مناسب می‌کند. 

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

در این پالت، دو رنگ انتقالی – بنفش و مرجانی – با رنگ‌های آرامش‌بخش‌تر اسطوخودوس و گاومیش ترکیب می‌شوند تا پالتی غیرعادی و مرموز و همچنین بسیار قابل استفاده ایجاد کنند. بنفش بین بنفش و آبی می‌نشیند و عرفان بنفش را با هوش آبی ترکیب می‌کند. در همین حال رنگ مرجانی اعتماد به نفس قرمز را با انرژی نارنجی ترکیب می‌کند. 

این پالت بیانگر حس خلاقیت و منحصر به فرد بودن است. این برای تصاویر هنری یا تئاتری و همچنین هویت‌های برند برای خلاقانی مانند مد ، گرافیک یا طراحان داخلی مناسب است .

10 پالت رنگ روانشناختی برای به دست آوردن دوستان و تأثیرگذاری بر مردم / psychological color palettes

Share:

Email
Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های مرتبط

4 تکنیک برای تحول کسب و کار با پیک ست

4 تکنیک برای تحول کسب و کار

پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی آموزش 4 تکنیک برای تحول کسب و کار از نظر برایان تریسی را مطالعه کنید. اگر شما هم به فکر

شماره تماس :
021-91091708
هفت روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه‌روز *از طریق تلگرام* پاسخگوی شما هستیم.
آدرس ایمیل :
info@picset.ir
هـمـراه مـا بـاشـیـد

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌ تصاویر باخبر شوید

فـروش آنـلایـن محـصـولات گرافـیکـی پیک ست

هر طرحی آیینه‌ی علم، شوق و خلاقیت طراح آن است. سایت من که اکنون پیش روی شما قرار دارد با نهایت علاقه، کنجکاوی، خلاقیت و وسواس طراحی شده است. طرح دلنشین آن، این امکان را می‌دهد تا بدون از هم گسستن افکارتان، تصاویر زیبای آن را دنبال کنید و مطمئن هستم که شما را به دیدن دوباره و چندباره ترغیب خواهد کرد. چیزی که این سایت شایستگی آن را دارد.

 

logo-samandehi
اینماد پیک ست
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.