طراحی با اعتماد به نفس /

طراحی با اعتماد به نفس: اعتماد خلاق خود را تقویت کنید

کار خلاق احتمالاً یکی از پیچیده‌ترین کارها است. وقتی کسی چیزی را طراحی می‌کند، بخشی از خود را آشکار می‌کند و خود را در معرض نوعی قضاوت عمومی قرار می‌دهد. به همین دلیل حیاتی است که بتوانید اعتماد به نفس قوی ایجاد کنید تا بتوانید ناامیدی اجتناب ناپذیری را که هنگام دریافت بازخورد «منفی» ایجاد می‌شود، تحمل کنید. ناگفته نماند که گفتن این کار اغلب آسان‌تر از انجام آن است. در این مقاله نکاتی را به شما ارائه می‌دهیم که چگونه اعتماد به نفس خود را هنگام طراحی افزایش دهید.

نکاتی برای طراحی با اعتماد به نفس

  • سبک خود را بیابید
  • خودتان را مقایسه نکنید، یاد بگیرید
  • تمرین، تمرین، تمرین
  • دریافت انتقادات و پیشنهادات
  • یک فرآیند کاری را توسعه دهید
  • اهداف روشن را تنظیم کنید
طراحی با اعتماد به نفس / Design With Confidence

سبک خود را بیابید

مراقب باشید، منظور ما محدود کردن خود به انجام یک کار نیست. راکد ماندن به شما کمکی نمی‌کند که برجسته و رشد کنید. با این حال، اینکه بتوانید نقاط قوت خود را تشخیص دهید و با چه سبک هایی راحت تر هستید، به شما این امکان را می‌دهد که هنگام ارائه پروژه‌ها راحت تر و مطمئن‌تر باشید. مواجهه با چالش‌های جدید یک استراتژی عالی برای مدیریت اضطرابی است که همه افراد با آن شروع می‌کنند. 

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که به طور معمول، ما تمایل داریم روی کارهایی تمرکز کنیم که هنوز نمی‌دانیم چگونه انجام دهیم. ترک این عادت بد، حیاتی است.

خودتان را مقایسه نکنید، یاد بگیرید

طراحی با اعتماد به نفس: اعتماد خلاق خود را تقویت کنید / Design With Confidence

همانطور که در نکته قبل گفتیم، همیشه توصیه می‌شود که به کمان خود رشته اضافه کنید و برای این کار، هیچ چیز بهتر از این نیست که به کارهای دیگر طراحان بزرگ نگاه کنید تا ببینید چه کار می‌کنند و چگونه آن را انجام می‌دهند. 

با این حال، یکی از رایج ترین اشتباهات این است که به آن خلاقیت‌ها نگاه کنید و سپس خودتان را مقایسه کنید. این می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد، زیرا می‌تواند باعث ناامیدی زیادی شود، به خصوص اگر خود را با بهترین‌های جهان مقایسه کنید. شما باید درک کنید که برای رسیدن به نقطه‌ای که در آن هستند، آنها نیز باید برای مدت طولانی سخت تلاش کنند. بنابراین، به جای مقایسه خود، بهتر است ببینید چه درس‌هایی می‌توانید از آنها و طرح‌های آنها بیاموزید.

تمرین، تمرین، تمرین

آیا احساس می‌کنید هنوز جای پیشرفت دارید؟ پس جلو بروید و تمرین کامل انجام دهید. 

همیشه جا برای پیشرفت بیشتر وجود دارد و تنها راه دستیابی به این هدف ایجاد مهارت‌ها و قابلیت‌های جدید است. ترفندهای زیادی وجود دارد که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. کتاب‌ها، دوره‌ها و آموزش‌ها.

دریافت انتقادات و پیشنهادات

طراحی با اعتماد به نفس / Design With Confidence

این شاید یکی از مهمترین نکات باشد و در واقع از جهاتی با موارد قبلی مرتبط است. هر بار که پروژه‌ای انجام می‌دهید، آن را به اشتراک بگذارید. نظرات افراد مختلفی را که فکر می‌کنید ممکن است دیدگاه جدیدی ارائه دهند، بخواهید.

اما تشخیص اینکه چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست نیز مهم است. هرگز فراموش نکنید که جنبه‌های خاصی از طراحی ذهنی هستند، بنابراین نظراتی که دریافت می‌کنید نیز ذهنی خواهند بود. نکته مهم این است که با هر بازخورد، می‌توانید کار خود را بهبود ببخشید.

یک فرآیند کاری را توسعه دهید

یک راه خوب برای افزایش اعتماد به نفس این است که فرآیندی را در رویکرد خود به کار اجرا کنید که می‌توانید آن را بارها و بارها تکرار کنید. به عنوان مثال، با تجزیه و تحلیل خلاصه شروع کنید، چه چیز دیگری باید بخواهید. سپس قبل از شروع به تهیه پیش نویس به دنبال مراجع بگردید. 

این مجموعه مراحل به شما این امکان را می‌دهد که از نقطه‌ای شروع کنید که احساس راحتی می‌کنید و به شما کمک می‌کند تا پروژه‌های خود را با اطمینان بیشتری شروع کنید. به خصوص که شما این کار را با اطلاعات کامل انجام خواهید داد که به شما مرجع خوبی می‌دهد.

اهداف روشن را تنظیم کنید

طراحی با اعتماد به نفس / Design With Confidence

چرا این کار را انجام می‌دهید؟ دلیل انجام کاری که می‌کنید چیست؟

قبل از پرداختن به هر پروژه‌ای، باید این سوالات ساده را از خود بپرسید. توانایی تعریف اهداف واضح به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه شوید که چقدر رشد کرده‌اید و همه چیزهایی را که به دست می‌آورید اندازه‌گیری کنید. 

کلید انجام این کار، تعیین اهدافی است که هم دست یافتنی و هم چالش برانگیز باشند. اگر آنها خیلی ابتدایی باشند، کار شما معنای خود را از دست می‌دهد و به شما انگیزه زیادی نمی‌دهد. 

دستیابی به آنها به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد. اینکه بتوانید به گذشته نگاه کنید و ببینید چه چیزی به دست آورده اید، انگیزه لازم برای رشد را به شما می‌دهد.

اعتماد به نفس هنگام کار ضروری است، به خصوص اگر شما یک فریلنسر هستید و اعتماد به نفس چیزی است که باید هر روز آن را پرورش دهید. بهترین راه برای انجام آن این است که تمام این نکات را عملی کنید.

برایمان از مشکلات هنری،کاری، پروژه‌ای یا مسائل فردی و اجتماعی خود بنویسید که با چه مشکلات و چالش‌هایی رو به رو هستید؟ تا ما برایتان راه حل‌هایی را پیشنهاد دهیم.

Share:

Email
Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های مرتبط

شماره تماس :
021-91091708
هفت روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه‌روز *از طریق تلگرام* پاسخگوی شما هستیم.
آدرس ایمیل :
info@picset.ir
هـمـراه مـا بـاشـیـد

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌ تصاویر باخبر شوید

فـروش آنـلایـن محـصـولات گرافـیکـی پیک ست

هر طرحی آیینه‌ی علم، شوق و خلاقیت طراح آن است. سایت من که اکنون پیش روی شما قرار دارد با نهایت علاقه، کنجکاوی، خلاقیت و وسواس طراحی شده است. طرح دلنشین آن، این امکان را می‌دهد تا بدون از هم گسستن افکارتان، تصاویر زیبای آن را دنبال کنید و مطمئن هستم که شما را به دیدن دوباره و چندباره ترغیب خواهد کرد. چیزی که این سایت شایستگی آن را دارد.

 

logo-samandehi
اینماد پیک ست
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.