مصاحبه آنلاین با پیک ست

مصاحبه آنلاین؛ (هرآنچه باید درباره مصاحبه آنلاین بدانید)

اگر به دنبال شغل هستید، ممکن است از شما درخواست شود که در یک مصاحبه آنلاین شرکت کنید. کسب‌وکارهای اینترنتی شروع به رشد کردند و نحوه استخدام نیز تغییر کرد. برخی از شرکت‌ها مصاحبه کاری خود را به صورت مصاحبه آنلاین انجام می‌دهند.

آمادگی‌های لازم برای مصاحبه آنلاین

آمادگی عنصر مهمی برای مصاحبه آنلاین و به‌طور کلی مصاحبه است. برای این‌ که‌ بتوانید به صورت مؤثری برای مصاحبه‌ی خود آماده شوید، موارد زیر را دنبال کنید:

۱. نرم‌افزارتان را از قبل تِست کنید

برای مصاحبه آنلاین خود را با تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم آشنا کنید. آزمایشی کنید و مطمئن شوید که میکروفون و بلندگوی شما کار می‌کنند و اتصال اینترنتتان می‌تواند تماس ویدئویی زنده‌ و با کیفیتی را برقرار کند.

۲. تمرین کنید

تکنیک‌های مصاحبه آنلاین را تمرین کنید. تمرین کنید که با دقت گوش کنید و به‌آرامی و شفاف صحبت کنید. هرچه بیش‌تر تمرین کنید، در حین تماس واقعی بیش‌تر اعتماد به نفس خواهید داشت.

۳. مکان خود را انتخاب کنید

 پس‌زمینه‌ی حرفه‌ای به مصاحبه‌کننده نشان می‌دهد که شما برای انجام این مصاحبه و شغل بسیار جدی هستید. لازم است پیش از شروع مصاحبه آنلاین مکانی را انتخاب کنید. اتاق آرامی را با حداقل پیش‌زمینه و حواس‌پرتی برگزینید. مطمئن شوید که اتاق نور کافی دارد (ترجیحا نور طبیعی) و چیزی پشت سرتان قرار ندارد که حواستان را پرت کند.

۴. وسایل و مدارکی را که لازم دارید، جمع‌آوری کنید

دفتر و مدادی پیدا کنید و آن‌ها را در نزدیک کامپیوتر خود قرار دهید. رونوشتی از رزومه خود داشته‌ باشید تا بتوانید در حین مصاحبه آنلاین از آن کمک بگیرید.

ممکن است بخواهید از سؤالات یا نکات لازمی که می‌خواهید برای مصاحبه به همراه داشته‌ باشید، لیستی تهیه کنید.

۵. سؤالات خود را آماده کنید

علاوه بر آماده شدن برای پاسخ به سؤالات متداول مصاحبه، توصیه می‌شود که برای مصاحبه آنلاین خودتان نیز سؤالاتی را آماده کنید. از مصاحبه‌کننده درمورد نیازمندی‌های شغل، مزایا و حقوق بپرسید یا طرز فکرتان را درباره‌ی سازمان بیان کنید.

روی این متن کلیک کنید تا تصاویر زیبا و فایل‌های لایه باز گرافیکی در مورد کار و شغل افراد را ببینید…

نکاتی برای موفقیت در مصاحبه آنلاین

هنگامی که زمان مصاحبه آنلاین شما فرارسید، می‌خواهید که چهره‌ای حرفه‌ای از خود نشان دهید و تأثیر بسزایی بر مصاحبه‌کننده بگذارید.

در ادامه به نکاتی درمورد نحوه‌ی موفقیت در مصاحبه آنلاین اشاره می‌کنیم:

۱. حرفه‌ای لباس بپوشید

در مصاحبه آنلاین که به صورت حضوری مصاحبه‌کننده را ملاقات نمی‌کنید هم، بسیار مهم است که حرفه‌ای لباس بپوشید. لباس تمیز، ساده و کاری بپوشید. اگر ممکن باشد، شاید بخواهید از پیش درمورد نوع لباس شرکت تحقیق کنید.

برای اطمینان از این‌که اگر لازم شد حین مصاحبه آنلاین بایستید یا از دوربین دور شوید، کفش و شلوار خوبی نیز بپوشید. لباس شما سطح حرفه‌ای بودنتان را به مصاحبه‌کننده نشان می‌دهد؛ بنابراین، در لباسی که انتخاب می‌کنید، دقت زیادی به خرج دهید.

۲. تماس چشمی برقرار کنید

برقراری ارتباط چشمی در مصاحبه آنلاین از آن‌چه فکر می‌کنید، دشوارتر است. هنگام پاسخ به سؤالات باید تمرکز کنید که به جای نگاه به صورت خودتان یا صورت مصاحبه‌کننده، مستقیم به وب‌کم نگاه کنید. حفظ ارتباط چشمی و تکان دادن سرتان به نشانه‌ی تأیید به مصاحبه‌کننده نشان می‌دهد که در این گفت‌وگو مشارکت دارید و با دقت به او گوش می‌دهید.

۳. حواستان به زبان بدنتان باشد

متوجه شدن زبان بدن هنگام مصاحبه آنلاین دشوار است؛ بنابراین، مراقب نشانه‌های غیرزبانی‌ای که استفاده می‌کنید، باشید. لبخند را فراموش نکنید و هنگامی که مصاحبه‌کننده صحبت می‌کند، سرتان را به نشانه‌ی تأیید تکان دهید. راست بنشینید و طوری رفتار کنید که انگار در جلسه‌ی حضوری هستید.

۴. آرام باشید

شاید بدترین دشمن شما در حین مصاحبه آنلاین استرس و نگرانی خودتان باشد. پیش از تماس، نفس عمیقی بکشید و سعی کنید در حین مصاحبه آرام و خون‌سرد باشید.

اگر با اعتمادبه‌نفس با مصاحبه‌کننده ارتباط برقرار کنید، بیش‌تر احتمال دارد که تأثیر مثبتی بر وی بگذارید تا این‌که مضطرب به نظر برسید. به یاد داشته‌باشید که یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای اضطراب مصاحبه، تمرین پاسخ‌ها پیش از انجام مصاحبه آنلاین است.

در آخر

با پیشرفت تکنولوژی، مصاحبه آنلاین کار آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری برای کارفرمایان شده‌است. مصاحبه‌های مجازی هزینه‌های حمل‌ونقل را کاهش می‌دهند، به فرایند مصاحبه سرعت می‌بخشند و به مدیران استخدامی اجازه می‌دهند که با متقاضیان غیربومی نیز مصاحبه کنند.

Share:

Email
Telegram
WhatsApp
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های مرتبط

شماره تماس :
021-91091708
هفت روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه‌روز *از طریق تلگرام* پاسخگوی شما هستیم.
آدرس ایمیل :
info@picset.ir
هـمـراه مـا بـاشـیـد

از تخفیف‌ها و جدیدترین‌ تصاویر باخبر شوید

فـروش آنـلایـن محـصـولات گرافـیکـی پیک ست

هر طرحی آیینه‌ی علم، شوق و خلاقیت طراح آن است. سایت من که اکنون پیش روی شما قرار دارد با نهایت علاقه، کنجکاوی، خلاقیت و وسواس طراحی شده است. طرح دلنشین آن، این امکان را می‌دهد تا بدون از هم گسستن افکارتان، تصاویر زیبای آن را دنبال کنید و مطمئن هستم که شما را به دیدن دوباره و چندباره ترغیب خواهد کرد. چیزی که این سایت شایستگی آن را دارد.

 

logo-samandehi
اینماد پیک ست
ما از کوکی ها برای بهبود کارکردن شما با سایت استفاده می کنیم. با استفاده از این سایت شما استفاده ما از کوکی ها را پذیرفته اید.