داشتن کسب و کار شخصی برای بسیاری از متخصصان یک نقطه عطف بزرگ است. برای اولین بار در زندگی، شما مسئول زمان، پول و رشد خود هستید! طولی نمیکشد تا متوجه شویم که در زندگی یک فرد انفرادی چند موانع جدید وجود دارد .
وقتی برای اولین بار کسب و کار خود را شروع کردم، شش تا از مشکلات دردناک را کشف کردم:
- ایجاد و حفظ لیست کارهایی که باید انجام دهم
- ایجاد و حفظ برنامهریزی زمان
- تنهایی مثل یک گرگ تنها بودن
- کمبود بودجه
- غرق شدن در ابزار طراحی
- دانستن زمان گفتن «نه»، «الان نه» و «من به کمک نیاز دارم»
در طول چند سال گذشته، من در هر یک از این زمینهها با استفاده از نکات و ابزارها بهتر شدم.

1. لیست کارهایی که باید انجام شود
اولین قدم برای هر فرد انفرادی ، فهرست کارهایی است که باید انجام دهید. تا زمانی که ندانید چه کاری باید انجام دهید، نمیتوانید آن را انجام دهید.
فهرست خود را به بخشهای منطقی مانند مدیریت (هزینه، درآمد، پرداختیها، پاسخ به تماسها و ایمیلها)، فروش (تکمیل پروژههای برجسته، برنامهریزی پروژههای جدید و پیگیری پروژههای تکمیلشده) و تبلیغات (برند، لوگو و رسانههای اجتماعی).
پس از فکر کردن و نوشتن لیست، وقت آن است که آن را اولویتبندی کنید. یکی از راههای محبوب برای مقابله با لیست کارها، روش ABCDE است.
الف: وظایفی که باید انجام دهید. اگر این کار را نکنید عواقب جدی دارد. (مثال: این هفته را برنامهریزی کنید، در زمان برنامهریزی شده کارهایتان را انجام دهید و کارهای عقب افتاده دیروزتان را تکمیل کنید.)
ب: وظایفی که باید انجام دهید. اگر این کار را نکنید عواقب خفیفی دارد. (به عنوان مثال: چک کردن ایمیل، ایجاد پست رسانههای اجتماعی و شروع یک کمپین تبلیغاتی جدید.)
ج: وظایفی که میتوانید انجام دهید. هیچ عواقب واقعی در اینجا وجود ندارد، اما خوب است که حذف شوند. (مثالها: پاسخ به نظرات منفی، پیگیری مشتریانی که کار را برای آنها تکمیل کردهاید، و ایجاد یک حساب کاربری در یک پلت فرم رسانه اجتماعی اضافی.)
د: وظایفی که محول میکنید. (مثال: بودجه، هزینه و درخواستهای بررسی برای آینده.)
هـ: کارهایی که هرگز انجام نمیشوند. (مثالها: ارسال کارتهای تولد شخصیسازی شده برای مشتریان، برنامهریزی از شش ماه قبل برای پستهای رسانههای اجتماعی و راهاندازی شرکت دوم بر اساس ایده جالبی که دیروز داشتید.)
هدف این است که هرگز به سمت کارهای B حرکت نکنید تا زمانی که وظایف A تکمیل شوند، هرگز به سمت C پیش نروید تا زمانی که وظایف B تکمیل شوند و غیره. این یک استراتژی در هنگام مقابله با یک لیست عظیم از کارهایی است که باید انجام دهید.

2. ایجاد و حفظ یک برنامه
ارزش واقعی مالکیت کسب و کار خود این است که بر زندگی خود کنترل داشته باشید.
هنگامی که تمام کارهایی را که باید برای کسب و کار خود انجام دهید، درک کردید، موارد غیرقابل مذاکره خود را در زندگی شخصی خود تعریف کنید (خواه تمرین ورزشتان باشد، دورههای آموزشی شما یا گذراندن تعطیلاتتان) آنها را بنویسید.
سپس، موارد لیست خود را بردارید و زمان را برای آنها مسدود کنید. بنویسید که در هر روز در چه ساعتی، چه کارهایی انجام میدهید؟ چه ساعتی به چه کارهایی رسیدگی میکنید؟
این ریتم ثابت را برای یک هفته حفظ کنید و ببینید که آیا کار میکند یا خیر. اگر نه، آن را تغییر دهید.

3. تنهایی مثل یک گرگ تنها بودن
ماهیت منظم انفرادی میتواند خسته کننده باشد. ارتباط با سایر کارآفرینان انفرادی میتواند تأثیر چشمگیری بر شما و کسب و کار شما بگذارد.
نه تنها مخاطبین حرفهای شما را افزایش میدهد، بلکه به شما امکان میدهد با ابزارها و میانبرهای جدید آشنا شوید.
اگر برای یافتن ابزارهای شبکه به گوگل تکیه کنید، به زودی متوجه خواهید شد که پولسازان بزرگ در بالای نتایج جستجو قرار دارند.
اما، فقط به این دلیل که یک شرکت بزرگ است، به این معنی نیست که آنها بهترین ابزار را برای شما دارند. اغلب جایگزینهای ارزانتری وجود دارد که از تبلیغات دهان به دهان از شبکههای شخصی با مشتریان راضی به دست میآید.
یک مکان خوب برای شروع شبکههای چهره به چهره، نمایشگاه است. به برخی از رویدادهای حضوری بپیوندید، با اعضای اصلی آنها ارتباط برقرار کنید.
داستانها و مشکلات خود را با دیگر صاحبان مشاغل کوچک به اشتراک بگذارید. فقط برای فروش کالاهای خود نروید. برای یادگیری، رشد، و ارتباط واقعی با دیگران بروید.

4. کمبود بودجه
بودجه میتواند برای هر فرد انفرادی چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کردهاید. اغلب، مردم با یک حساب کاربری اولیه در رسانههای اجتماعی شروع میکنند، تعدادی کارت ویزیت چاپ میکنند و فکر میکنند “در حال حاضر به اندازه کافی خوب است.”
هنگامی که برای رشد کسب و کار خود آماده هستید، وقت آن است که بودجه کمی برای برندسازی واقعی خود اختصاص دهید. و وقتی میگویم «کمی بودجه»، منظورم همین است. اداره تجارت کوچک پیشنهاد میکند 7 تا 8 درصد از درآمد را به بازاریابی اختصاص دهید.
وقتی برای اولین بار شروع به شبکهسازی در جلسات کاری کردم، از اینکه برخی از سرمایه گذاران انفرادی چقدر برای لوگوها ، بنرهای رسانههای اجتماعی و سربرگ خرج کردند شگفت زده شدم.
اما وقتی طراح خودتان باشید، میتوانید از حداقل بودجه برای سایر هزینهها استفاده کنید.
تجربه من: خودم طراح هستم.

5. غرق با ابزار طراحی
طراحی کردن برای برند خودتان کافی است تا هر فرد انفرادی بخواهد ناامید شود و دست از کار بکشد. شاید سادهتر به نظر برسد که به شخص دیگری هزینه طراحی پرداخت کنید، بدون اینکه بدانید چه نوع هزینههای اساسی با هر ابزار مرتبط است.
اولین باری که خودتان طراحی میکنید و چیزی که قرار است یک لوگوی منحصر به فرد و شخصی باشد دقیقاً شبیه به تعداد بیشمار دیگری میشود و از مقدار زمانی که صرف کردید، ناامید میشوید.

وقت آن است که برای طراحی لوگو، سربرگ، بنر شبکههای اجتماعی خود به سایت گرافیک و تصاویر خلاقانه PicSet نگاه کنید. این سایت همه کاره میتواند حتی به غیرخلاقترین فرد انفرادی کمک کند که صاحب کسب و کار خلاقی به نظر برسد.
هدف این است که هر بار که مردم طراحی پست و یا لوگوی شما را میبینند، دقیقا بدانند که با چه فرد انفرادی معتبری سروکار دارند.

نکته حرفهای: هنگامی که طراحی مورد علاقه خود را ایجاد کردید، آن را به برنامه و لیست کارهای خود اضافه کنید تا به شما یادآوری کند که شما مسئول کسب و کار خود هستید.
6. دانستن زمان گفتن «نه»، «الان نه» و «من به کمک نیاز دارم»
در نهایت کلمه «نه» را یاد بگیرید. نه به این معنی است که شما برای درک اولویتهای خود وقت گذاشتهاید و میدانید که گزینهای که در مقابل شما قرار دارد در لیست برنامهریزی شما نیست.

“نه” گفتن شما را آزاد میکند:
- کارهای بیشتری را در لیست الف اولویت خود انجام دهید.
- موارد را در لیست اولویتهای خود به سمت بالا منتقل کنید.
- از بودجه محدود خود برای برون سپاری کارآمد در زمینههایی که در آن به کمک نیاز دارید استفاده کنید.
اجازه ندهید کسب و کار «انفرادی» شما را بترساند.
منابع و ابزارهایی مثل سایت گرافیک و تصاویر خلاقانه پیکست برای رسیدن به اهداف و رویاهایتان وجود دارد.
